Współcześnie zarządzanie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia niektórych obowiązków zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka ma na tyle wykwalifikowanych pracowników, by w sposób profesjonalny takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy plan działania stwarzają od zera. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech danego przedsiębiorstwa. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są również regularne konsultacje z przedstawicielami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są przy tym wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. gadżety i zestawy upominkowe. Można więc konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie materialnym, jak i strategii ogólnych.